Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

1
Hästhantering Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska hantera detta. Det är när vi är påväg hem som han sliter sig (men bara när han har mycket...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: Speedway
·
Hästhantering Jag brukar alltid känna under täcket framme vid bogen om hästen är lagom varm. Men jag har hört att man ska känna på öronen om den är...
Svar
12
· Visningar
2 534
Senast: bigganl
·
S
Hästhantering Hejsan! Tänkte kolla om någon har ett bra tips på hur man kan förtydliga en brännmärkning? Jag har en skimmel som är märkt. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 121
Senast: bobo
·
Hästhantering Ja, precis vad jag ska försöka göra med mitt sexåriga sto. Fick hem henne för bara cirka 5 veckor sedan och vi startade med en hälta som...
2
Svar
25
· Visningar
2 167
Senast: acj
·
Hästhantering Ja frågan är ju ställd i rubriken. Jag vet ju vad symptomen blir, hästen lägger sig ner, får panik, bockar, sparkar alltihop eller bara...
2
Svar
38
· Visningar
4 571
Senast: Boll
·
C
Hästhantering Börjar från början,varje vinter får min pålle lite extra energi och gör sej av med den genom att sticka iväg och skena.Han gör det helt...
Svar
11
· Visningar
2 378
Hästhantering Någon som vet var man kan få tag på NH-tränare som vill komma ut till stallen och hålla lektion ca 1-2 gånger i månaden? Är de...
Svar
9
· Visningar
2 756
Senast: Sammet
·
Hästhantering En liten utsvävning kring det här med ledarskap, dominans och nh-övningar, känns som om det har med trådens ämne att göra men att det...
Svar
17
· Visningar
1 696
Senast: älgen
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en valack som är jättesnäll på nästan alla sätt, köpte honom från en ridskola i juni och allt har gått jättebra hela tiden...
Svar
3
· Visningar
1 349
Senast: LuckyLuke
·
J
Hästhantering Hej! Jag undrar lite om hästar ser i mörker? Ser dom bättre än vi människor? jag har funderat på det ett tag och kom på jag kunde...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 276
M
Nh
Hästhantering Har en 8 årig newforest , sto , c-ponny hemma. Har länge haft funderingar på att testa NH på henne , då hon är läraktig och posetiv i...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: skuggi
·
Hästhantering hej jag tricktränar och tränar lite agillity med min 27år gamla ponny, jag började i sommras och tränade i hagen flera gånger i veckan...
Svar
10
· Visningar
1 392
Senast: Buck
·
Hästhantering Mitt sto (17 år, går bara med en häst och är inte särskilt "vaken" i personligheten om ni förstår. Hon gillar att sova.. ;p) som är...
Svar
4
· Visningar
1 131
Senast: minponny
·
L
Hästhantering hej. Kanske verkar lite konstigt men skulle någon kunna förklara för mig vad ett fullblod är? Jag vet att varmblod är smidigare och...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Masse
·
C
Hästhantering Nu har jag lärt honom den första förelsen med komando men fortfarande med klick. Jag kör med sån oregelbunden klickning. När ska jag...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: vanimelde
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=InMIR-ySZ5Y&feature=related
2 3
Svar
40
· Visningar
4 208
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag så JÄKLA SATANS FÖRBANNAT trött på den ofrivilliga "oasen" jag har i hagen... Lervälling nästan överallt... Förra året...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 955
Senast: Lolltrollet
·
Hästhantering Min ponny går upp med frambenen på rampen, men sen slänger han sig åt vänster och så gör han om och om igen. Tillslut ger han sig och...
Svar
8
· Visningar
1 104
P
Hästhantering igår släppte vi ihop våra nyinkomna shettisar tillsammans med vår unghäst valack. De hade varit i skilda boxar i stallet över natten...
Svar
9
· Visningar
1 754
Senast: lillarut
·
H
Hästhantering Hejsan! Är det någon som har några goda tips om hur jag ska få min kära häst att sluta tigga efter godis när jag kommer in i boxen...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp