Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering En tjej har sin häst gratis i stallet mot att vi fick hö .... han är sur och agressiv i hage,i boxen och när han står i stallgången...
Svar
9
· Visningar
2 476
Senast: lacessere
·
C
Hästhantering Vi har en häst som kan vara väldigt väldigt lömsk, hon har tendens att sparka när man minst anar det. Nu har hon varit ovanligt snäll...
Svar
1
· Visningar
1 320
Senast: fjordtokan
·
H
Hästhantering Hjälp mig! Jag är så arg så jag kokar just nu. Hästjävel!!! Det här blir nog långt, men här är iaf storyn: Jag köpte min Fjording för...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 212
Senast: Rie
·
Hästhantering Historik/information: Det handlar om ett 5år ungt nordsvenskt sto som i höstas har "ridits in" av ägarens dotter (vuxen hästvan/kunnig...
2
Svar
34
· Visningar
3 398
Hästhantering Jag har ett ungsto som jag ridit i ca 1,5 mån nu. Nu har hon börjat testa lite, hon står inte still när jag sitter upp. När hon...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 403
B
Hästhantering ( vet inte om tråden hör till NH riktigt men vrf inte.. ) hej! jag har precis fått min första häst, och de första gångerna jag red...
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: bellmondoo
·
Hästhantering Några tips hur man får dom o sluta bita tag i uppbindnings kedjorna? Har kedjor med plast runt om, har försökt med mutnings medtoden...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Senast: bellmondoo
·
Hästhantering Lillan Connemara sto på ca 146 (?) 3 år. Mamma 147 cm, pappa 139 cm Jag står i valet och kvalet att sälja/lämna tillbaka...
Svar
14
· Visningar
1 699
Senast: LFreddy
·
V
Hästhantering Som rubriken lyder, funkar det att NH- och klickerträna samtidigt? Exempel: Jag flyttar min hästs bakdel och berömmer den med klick -...
Svar
19
· Visningar
2 011
Senast: Vicksan
·
G
Hästhantering Jag har precis (för en månad sen) fått världens underbaraste ponny; hur snäll som helst att hantera men PIGG att rida:D MEN; han tycker...
Svar
2
· Visningar
1 305
Senast: Vicksan
·
V
Hästhantering Vet inte ifall rubriken passar in på detta inlägg, men tänkte höra med er hur ni gör när ni tränar era hästar och de vill äta. När jag...
Svar
10
· Visningar
1 754
Senast: Indiv
·
M
Hästhantering Testar igen här vid NH människorna :idea: Jag går i 9:an och ska snart söka till gymnasium.. Jag skulle vilja gå nått hästgymnasium...
Svar
4
· Visningar
1 429
Senast: Hannapirat
·
Hästhantering Nu hamnade man i en såndär jobbig fundering utan att komma nånvart. Jag har ett hoppsto i tävlingskondition och jag går emot de...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 146
Senast: neywaz
·
Hästhantering Hej! Min polle är super go och jag kan lita på henne till hunda. Hon är bland de lugnare sorterna och super go och mysig att hantera...
Svar
15
· Visningar
2 272
Senast: Gooing
·
Hästhantering Som nybörjare har jag ju nu börjat lära mig vad som är riktiga signaler på aggressivitet och vad som bara är ett test av mitt ledarskap...
Svar
5
· Visningar
1 375
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Hej! Vi har eventuellt hittat en ponny som vi skulle vilja köpa, problemet är att den finns i luleå och vi bor utanför stockholm. Vet...
2
Svar
22
· Visningar
6 818
Senast: Sammet
·
A
Hästhantering Om det har regnat mycket och hästens täcke är blött och hästen själv har blivit blöt igenom täcket,vad gör ni? Hur anser ni att de ska...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 738
Senast: Jessanpersan
·
J
Hästhantering Sitter här och är förbannad och besviken. Både på mig och min häst...men mest på mig själv. Lasttränade min häst i dag. NH-tränar...
2
Svar
21
· Visningar
2 597
Senast: Centaur
·
Hästhantering Hej, släppte ihop min sex månaders hingstfölunge idag med en jämngammal kille samt två 2,5 års valacker. Den jämngamla har han gått i...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: mullah
·
H
Hästhantering Jag har efter tjugo år som hästälskare bestämt mig för att skaffa min första häst! En fördel med att ha väntat så länge är ju att det...
2
Svar
37
· Visningar
3 823
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp