Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering under hela min uppväxt har jag fått lära mig ABSOLUT INGEN GRIMMA i hagen pga skaderisken. kasnke eventuellt tänka om lite med extremt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 398
Senast: Zminos
·
M
Hästhantering (fritt fram att flytta tråden om jag postat fel :p) Hej. Har ett varmblod som är några få, 1-2, cm över d-ponnygränsen och har tänkt...
2
Svar
37
· Visningar
3 491
Hästhantering Satt och kolla inne på h**ks hemsida nu och hitta Flugtäcken och fundera på om man ska köpa ett sånt till sommaren? När vi köpte min...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: _Amazing_
·
B
Hästhantering -Måste få hjälp och tips av er här! Vi har några hästar som fullkomligt äter upp stolparna i hagen, några av dem går i hagarna bredvid...
Svar
14
· Visningar
3 882
Senast: Raggartass
·
M
Hästhantering Vi fick en inackordering till stallet i höstas (jag är också inackorderad), en liten D-ponny, valack, 15-16 år gammal. Han har hela...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Min och en annan valack i stallet går ihop i hagen och är verkligen bästa lek-kompisar. Tycker det är jätteroligt att dom leker och...
2
Svar
23
· Visningar
4 313
Senast: Elektron
·
Hästhantering Vad finns det att tänka på vid ev import från finland? Letar bland annat efter hästtranspotör som kör finland-sverige. Från vart i...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: MaRomer
·
V
Hästhantering Har länge hört att det ska alltid vara hästen som ska komma fram till sin människa i hagen, det visar tecken på att den ser oss som dess...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 075
Hästhantering Har köpt en unghäst (2 år) i Stockholm, ca 50 mil enkel resa hemifrån. Tanken är att hämta hem henne till helgen om vädret tillåter...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: Welsh
·
T
Hästhantering Ligger den fel så får ni gärna flytta den! Jag har en häst som för 2 år sedan behövde säga adjö till sin bästa vän. Dom hade stått...
Svar
8
· Visningar
3 410
Senast: TinyWiny
·
S
Hästhantering Hur har ni lärt era hästar att buga och så småningom ligga ned? Jag har läst en hel del om det, men det skulle vara intressant att läsa...
Svar
4
· Visningar
1 432
Senast: salwi
·
F
Hästhantering Och det gick bra. Det var endast intruktören som hanterade hästen och visade hur jag skulle gå till väga. Fick bra tips och jag märkte...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 587
Hästhantering Jag har precis köpt mig en valack född 2007 som gått på lösdrift hela sitt liv. Han är inte så mycket hanterad. Han står nu på box...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: sissu
·
Hästhantering Jag får inte fatt i mitt fullblod. Problemet började innan idag då jag skulle ta in henne för att rida. Fick då hålla på ett tag innan...
Svar
13
· Visningar
1 439
Senast: Aliil
·
Hästhantering Vad ska man tänka på när man ska lasta & köra en 2,5 åring för första gången i hästens liv?
Svar
16
· Visningar
4 700
Senast: Elinkan
·
Hästhantering Tänkte ta tag i det här med hanteringen av min osäkra men lyhörda gamla (25) ponny. Jag har fem veckor på mig att lära honom ett...
Svar
2
· Visningar
1 246
Senast: Lydia
·
Hästhantering Jag har en 18-årig vallack som är elak mot andra hästar. Vad kan man göra åt det??? Första gången jag minns säkert att han blev elak...
2
Svar
22
· Visningar
3 619
Senast: elgur86
·
Hästhantering Jag har fått problem med en av mina hästar :( Hon har fått för sig att hon ska leva rövare i transporten. Igår tog hon priset när hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 743
Senast: Equilina
·
H
Hästhantering har en häst som taktar när man tömkör han vad ska jag göra??:confused:
Svar
5
· Visningar
957
L
Hästhantering Det sägs att löslongering/ arbete i rundcorall är superbra ledarskapsövning. Och att man inte ska jobba mer är 10-15 minuter. Men i...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: Sjunior202
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp