Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Har en hingst på snart två år som jag fött upp själv. Hanterad mkt första halvåret men sedan gått på lösdrift till och från i ett år...
2
Svar
24
· Visningar
2 885
Senast: MorvanMorr
·
H
Träning Jag har en C-ponny på foder. När jag rider ut själv med henne så är det inga som helst problem, hon är varken lat eller het utan helt...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: Hest_
·
T
  • Låst
Träning hej nu undrar jag vad ni har betalat för att bygga era ridhus och voleter på ungefär. det vore jätte trevligt att få svar så jag får...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: mysko
·
  • Låst
Träning Jag tycker att när årets föl har egna trådar på Avel och 01-orna, 03-orna och 04-orna har egna trådar på Grundutbildning så borde väl...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
143 648
Senast: IngelaH
·
F
  • Låst
Träning Hej hur långt har ni kommit med era 2,5 åringar? Min har jag smått börjat tömköra för att senare eventuellt köra in till våren när den...
123 124 125
Svar
2 495
· Visningar
132 937
Senast: IngelaH
·
M
Träning Hej. Jag har lite frågor som jag skulle vilja ha svar på. :) 1. När ska man börja vänja fölet vid träns/bett? 2. När börjar man...
Svar
17
· Visningar
1 398
Senast: Görel
·
Träning Igår stötte jag på en häst på en "ridskola" där jag håller till lite. Jag tror att hästen fått utstå opassande sadlar och att den...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: Ellyne
·
Träning Vad tycker ni är bäst att rida i, med handskar eller utan? Jag tycker att det är lättare att rida utan för kontakten med hästens mun...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 642
Senast: Andorra
·
Träning Läser Dansa med hästar nu och blev väldigt konfunderad över en grej som stod där. Stod att man inte kunde träna ryggning med en häst...
2
Svar
38
· Visningar
3 133
Senast: Gisburne
·
B
Träning Kanske några tips vad man kan hitta på för övningar?? Är mycket för markarbete och att lära dom :crazy: Så de skulle vara kul om du hade...
Svar
4
· Visningar
875
Senast: BaahWretched
·
O
Träning Allt folk brukar säga att tex; Här på den hära ridbanan trimmar tjejerna hästarna dagligen. Vad menas med att man trimmar hästen?
Svar
3
· Visningar
3 255
Senast: Elan01
·
Träning När man börjar att träna klättring, hur mycket skall man klättra då? Hur lång tid/många backar och hur ofta? Om man får läsa...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: Chili
·
M
  • Låst
Träning Hej,Har ridit på ridskola i många år nu, och har under denna tid uppmärksammat många ridskolehästars öden. Hästar byts bort kors och...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: IngelaH
·
K
Träning Min snart 5-åriga valack håller på att sättas igång efter en lång vila pga skada. Nu när jag rider vill han gärna gå "bakom handen"...
2
Svar
29
· Visningar
2 565
Senast: klabbarparn
·
G
Träning Jag vill ha alla tips jag kan få för att bygga upp bärigheten i min unghäst. Hon är inriden såtillvida att en kille satt in henne och...
Svar
10
· Visningar
1 523
Senast: misen
·
H
Träning Jag har ett nytt ganska oridet stort sto (168 cm) som inte har koll på sin kropp eller ben. Ska utbilda henne men det har låst sig i...
Svar
6
· Visningar
877
  • Låst
Lb?
Träning Hej, jag kan säga med en gång att jag har aldrig tävlat, för jag gillar inte att folk tittar på mig!:angel: Jag har funderat lite över...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag har alltid fått höra att jag har haft bra sits. Tills nu i höstas. Jag har ingen a ning lom varför jag tappat sitsen så totalt...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: susanne
·
A
Träning Skulle gärna vilja ha lite tips & råd här.. Jag är en nygammal ryttare kan man säga :) Red massor som barn (ej då på ridskola utan på...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: susanne
·
Träning Vi människor tillskriver ju gärna våra djur mänskliga egenskaper. Ibland är vi ganska lika, ibland stämmer det inte men spelar ingen...
2
Svar
24
· Visningar
2 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp