Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Jag fattar verkligen inte det här. På nyheterna i radion sa dom att 5-e jobbskatteavdraget kostar 15 miljarder att finansiera. Detta...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
12 046
Äldre Har en person skriven på fastigheten som flyttat men inte adressändrat. Det resulterar i att drivor av post landar hos mig:crazy: Vad...
2
Svar
22
· Visningar
5 993
Senast: Lavinia
·
Äldre Får mitt ex låsa mig ute ur lägenheten för att jag inte ska kunna komma in och hämta mina grejer utan att han är där? Han påstår att han...
Svar
17
· Visningar
4 382
A
Äldre Som rubriken lyder så är jag intresserad av hur ni pensionssparar och vad ni har för tips för en som ska börja sätta upp en ordentlig...
2
Svar
21
· Visningar
2 850
Äldre Ja så sa Anders Borg igår i Rapport på bästa sändningtid. Skattesänkningar och flera jobbskatteavdrag ska prioriteras om Alliansen...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
14 042
Senast: Stollan
·
Äldre Är det någon som ska dit? Som eventuellt vill ha sällskap? Kan vara bilsällskap från Nynäshamn eller Oskarshamn också? :)
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Fishli
·
Äldre Gott, gott, jag har fått tre oerhört fina och stora gösar av en vän som fiskar mycket. Gös är otroligt gott ( en av de bästa...
Svar
17
· Visningar
19 040
Senast: mamman
·
Äldre En brevvän som bor i USA frågade vad timlönen i Sverige är och hur mycket en lägenhet med två sovrum kostar (vet inte om hon menar att...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Rosett
·
Äldre Vi ska ha kalas här i helgen och bland annat bjuda på cupcakes. Ett av barnen är laktosallergiker, så jag tänkte baka en variant med...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: via
·
Äldre För en herrans massa år sedan fanns det en dricka, en av sorterna var av päronsmak och den andra persikosmak. Chio? Chlio? Googlade men...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: saddi
·
Äldre Går det att hitta en mysig restaurang där två pers kan äta sig mätta för 500:- eller är det helkört? Gärna med för/efterrätt (antingen...
2 3
Svar
43
· Visningar
13 957
Senast: Sleepan
·
Äldre Vad gör ni för mat mm med alla våra fina rotfrukter (-potatis) som kan odlas i landet? Kör lite fast i tärnade i ugn med honung samt...
Svar
13
· Visningar
1 711
Äldre På bara några dagar har vår lägenhet fyllts av flugor! Det är både små och stora. Dom stora(stora som små husflugor) flyger bara...
Svar
4
· Visningar
1 726
Senast: Rosett
·
Äldre Var med om en rätt intressant grej på jobbet idag. En rullstolsbunden man hade köpt en vattenkokare och han bad mig läsa första...
2
Svar
29
· Visningar
3 519
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Stod det i bladet. Nu undrar jag, om nu polisens presens var så stor då kunde man väl med lätthet ha löst upp den olagliga...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 345
Äldre Jag funderar lite i banorna kring jargong på jobbet, och vad som är acceptabelt och inte. Var går gränsen för att man är för känslig...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
13 497
Senast: skerper
·
Äldre Jag lyssnar på radion idag och häpnar - det är prat om kykovalet, i en intervju så säger en människa att h*n röstar för att slippa SD...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 846
Äldre Har aldrig lärt mig åka skidor eller snowboard, men är något jag verkligen skulle vilja göra. Svårt att lära sig på "äldre dar"? :p Har...
Svar
4
· Visningar
1 721
Senast: Ramona
·
Äldre Ska åka på en längre resa i slutet av november, och funderar på att byta ut min befintliga resväska till en variant som är betydligt...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: Niyama
·
Äldre Börjar bli lite nojjig har följt en sadel på väg från england via trackingnumret (UPS) och från början kunde man fint följa den hur den...
2
Svar
23
· Visningar
8 430
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp